Organisation

Brovst Skole er centralt placeret i Jammerbugt Kommune imellem hav og fjord ca. 35 km nordvest for Aalborg. Brovst Skole fremstår som en flot og moderne skole. Vi har gode fysiske rammer med nye og tidssvarende undervisningslokaler.

Brovst Skole i sin nuværende form blev en realitet i forbindelse med en skolestrukturændring i 2011, hvor Brovst Skole, Øland-Langeslund Skole og Halvrimmen Skole blev lagt sammen til en skole - Brovst Skole.

På Brovst Skole er den enkelte elevs læring og trivsel meget central, hvorfor teamsamarbejde vægtes højt. Derfor har vi fokus på klasseteam, årgangsteam, fagteam og klyngeteam.

Det er kendetegnende for Brovst Skole, at vi har fokus på, at skolen skal være et rart sted at være for såvel børn som medarbejdere. Derfor er det vigtigt for os at have

• glade og nysgerrige børn
  • fagligt dygtige og kompetente medarbejdere
  • engagerede og positive medarbejdere
  • gode læringsmiljøer
  • fokus på tværfaglige samarbejdsrelationer
  • en motiveret og engageret skolebestyrelse
  • en udviklingsorienteret skole

Skolen har 500 elever og ca. 60 ansatte.

Brovst Skole er to og tre sporet på 0.-9. kl.

På Brovst Skole er der desuden

• SFO (Kometen) for elever fra 0.-2. kl.
  • undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder samt special-SFO
  • modtagerhold for modtagerelever

På Brovst Skole vægter vi inklusion og integration meget højt, hvilket afspejles i, at elever fra de specialpædagogiske hold i meget høj udstrækning inkluderes i tvillingeklasser.