Samlet vision

På Brovst Skole arbejder vi med afsæt i, at ”Brovst Skole skal være et godt sted at lære og et godt sted at være”. Det betyder, at vi til stadighed har fokus på, hvordan vi kan gøre en god skole endnu bedre for elever, forældre og medarbejdere.

Det er således vores forventning, at nærværende skoleudviklingsplan vil være et godt afsæt for en videreførelse af nuværende indsatser, men i særdeleshed også i forhold til implementering af nye og relevante indsatser.

Når vi planlægger og gennemfører indsatser på Brovst Skole, er det vigtigt at have skolens kontekst og vilkår in mente:

• Brovst Skole er de sidste år gået fra at være en 2- og 3-sproret skole til på baggrund af elevnedgang i år at være 2-sporet på alle årgange. Det betyder at den gennemsnitlige klassekvotient er på 20, 7 elever, hvilket er over gennemsnittet i Jammerbugt Kommune (19,8 elever). Aktuelt (oktober 2020) er den gennemsnitlige klassekvotient i normalområdet på Brovst Skole 23,6 elever.
  • Brovst Skoles skoledistrikts socioøkonomiske reference
  • skolen er vært for et fælleskommunalt specialpædagogisk tilbud for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, hvor vi hver dag har fokus på, at disse elever i videst muligt omfang skal inkluderes i tvillingeklasser

Ovenstående er afsæt for vores daglige praksis, hvorfor vi hver eneste dag har fokus på, hvordan vi kan skabe den bedst mulige skole med afsæt i den elev- og forældregruppe, vi har. Vi arbejder således med afsæt i en forståelse af, at differentiering og inklusion ikke er noget vi blot taler om, men i særdeleshed er noget, der er en integreret del af vores daglige praksis.

”One size doesn’t fit all”

Skoleudviklingsplan

Shape Created with Sketch.